Virtueel Verkopen

3 interactieve ‘live digital’ training sessies van elk 3 uur, inclusief digitaal werkboek.
29 april, 6 & 13 mei – 9 tot 12u
8, 15 & 22 mei – 9 tot 12u
nieuwe data volgen

Hoe zorg ik dat ik na het eerste ‘hoe gaat het met jullie in deze turbulente tijden?’-gesprek weer op een relevante manier tot een business georiënteerd gesprek kom met mijn klanten? Hoe haal ik deals uit ‘no-decision land’? Hoe voorkom je dat druk op resultaten leidt tot ‘product push’ die ten koste gaat van lange termijn klantrelaties.

Om alle kansen die er zijn te benutten en alle valkuilen te vermijden, ontwikkelden we speciaal deze actuele training ‘VIRTUEEL VERKOPEN.

Je zult je comfortabeler gaan voelen bij digitale verkoop en account management gesprekken omdat je beter voorbereid bent. Je zal van tevoren goed hebben nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en wat je kan doen om samen met je klant de korte en lange termijn resultaten te boeken die nu het meest gewenst en haalbaar zijn.

Doelgroep

Voor iedereen wie onder de huidige omstandigheden het maximum wil halen uit sales en accountmanagement op een manier die correct en passend is in huidige tijden:

Sales  teams, commerciële directie, sales managers, new business & account managers, ondernemers & zelfstandigen.

Inhoud

Je leert concepten, technieken & methodes die direct toepasbaar zijn in je eigen sales & account management gesprekken.

Top sales consultants geven je tools, bespreken realistische en actuele cases van jou als deelnemer, coachen je hoe je persoonlijk optimale resultaten kan boeken en oefenen samen met jou.

Volgende topics worden heel intens behandeld (niet exhaustief):

  • Inzicht in de belangrijkste sales succes factoren in het nieuwe Nu
  • Toegenomen belang van oprechte intentie en de impact op rapport
  • Hoe krijg ik de gesprekken van ‘hoe gaat het’ naar business gesprekken?
  • Beste practise sales gespreksflow die in een ZOOM/Teams/Skype setting het verschil maakt
  • Tactische krachtige vragen: hoe kom ik te weten wat nu de belangrijkste issues en behoeften zijn?
  • Covid call planning: welke gesprekken plan ik de komende weken om mijn belangrijkste opportuniteiten vooruit te helpen.
  • Voorbereiden van je eigen sales gesprek o.b.v. een handige meeting voorbereidingstool
  • Samen met de klant ontwikkelen van de oplossing & bijhorende voorwaarden

Verwachte resultaten

Dankzij een goede voorbereiding start je vol vertrouwen aan jouw commerciële gesprekken, met betere resultaten als gevolg. Je bent beter in staat om:

  • Jouw call planning en (virtuele) gesprekken efficiënt voor te bereiden en te managen
  • Slim om te gaan met de specifieke kenmerken van een online sales gesprek waarbij je niet in dezelfde fysieke ruimte zit
  • Echt contact te maken met de andere partij en haar doelen en behoeften op tafel krijgen om op basis daarvan je commerciële strategie te bepalen
  • Bewust de kracht van samenwerken gebruiken: samen ontwikkelen, pricen en besluiten
  • Gestructureerde voorbereiding o.v.b. de effectieve ‘meeting prep’ (op 1 A4) meer uit ieder gesprek te halen

Praktische info

  • Maximum 10 deelnemers – dezelfde deelnemers in de 3 sessies van 3 uur
  • Sessies zijn deel van totale training – niet apart te volgen.
  • Nederlandstalig (voor training in andere talen, gelieve contact op te nemen met valerie.tuytschaever@hovingh.eu
  • Gebruikt platform: Zoom
  • 750€ voor volledige pakket (BTW exclusief)